Запровадження спеціальної спрощеної системи оподаткування на період дії воєнного стану

Податковий Кодекс України

У цьому випадку мова йде про зміни, що були запровадженні Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 р. Фактично відповідний Закон сформулював спеціальну спрощену систему оподаткування в середині інституту вже чинної спрощеної системи оподаткування. Новели запроваджувані даним Законом ніби формують нормативну «надбудову» над інститутом спрощеної системи оподаткування. Таким чином аналізовану спеціальну систему оподаткування можна позначити як спрощену систему оподаткування на період воєнного стану. Ключова особливість такої системи – добровільність переходу платників податків на відповідну спеціальну систему оподаткування.

На сьогодні, переважна більшість платників податків мають можливість стати платником єдиного податку третьої групи. Платниками єдиного податку третьої групи можуть бути: а) фізичні особи-підприємці; б) юридичні особи. Головна умова – обсяг доходу на рік не повинен перевищувати 10 мільярдів гривень. На відповідних суб’єктів не поширює свою дію обмеження за кількістю найманих працівників. При цьому існують обмеження стосовно окремих різновидів господарської діяльності, а саме не можуть застосовувати спеціальну спрощену систему оподаткування: а) організатори азартних ігор/лотерей; б) фінансові компанії; в) відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не застосовує таку спрощену систему оподаткування; г) фізичні та юридичні особи – нерезиденти. Відсоткова ставка для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені на період воєнного стану, встановлюється у розмірі 2 відсотки доходу.